Бути продуктивним означає зробити більше, виконуючи меншу кількість завдань, витрачаючи меншу кількість часу чи ресурсу. В плануванні ми часто допускаємо помилки, які гальмують процес та заважають досягненню поставлених цілей. Розглянемо кілька поширених помилок, та як їх уникнути.

1. Хибні терміни виконання завдання

Проведи експеримент: уяви зараз скільки часу піде на виконання будь-якої задачі. А перед її виконанням постав таймер. Чи збігаються результати? 
Часто ми переоцінюємо власні сили і сподіваємося, що зробимо швидше або більше, ніж насправді можемо. Як результат виникає роздратування, зниження мотивації і фрустрація. 
Щоб виправити це, постарайся на початку планування розрахувати час більш точно. В планах залишай додатковий час для непередбачуваних обставин.

Ще по темі:
Техніка "Хронометраж"

2.Все важливо

Відсутність пріоритетів – ще одна поширена помилка. Жодна людина не здатна виконати все. Потрібно навчитись відділяти головне від другорядного і встигати важливе. Пам'ятай, якщо щось можна зробити, це не означає, що це треба зробити. Щоб уникнути перевантаження, починай працювати з найважливішими завданням. При необхідності відмовляйся від другорядних завдань.

Про важливість пріоритетів читай також у статті:
Книги для bujo: що почитати для ефективного планування

3. Перфекціонізм

Бажання виконати все ідеально та строго слідувати плану не допускає гнучкості. В непередбачуваних обставинах вміння адаптуватись важливе. Іноді краще змінити плани та піти на компроміс, ніж зіткнутися з труднощами і припинити будь-які дії. Для боротьби з перфекціонізмом переглянь оцінку якості. Часто зробити достатньо добре вже сьогодні краще, ніж ідеально ніколи.

4. Відсутність аналізу

Планування не лише про майбутнє, а і про минуле. Це процес який потребує оцінки та адаптації. Періодично аналізуй свої плани та визначай, що можна покращити. Відповідно до аналізу, коригуй плани на майбутнє.

Оцінюй минулий місяць при плануванні наступного. Так ти зможеш більш ефективно його спланувати. Зверни увагу як на успіхи, так і те, що не вдалося виконати. Актуальне і важливе перенеси на поточний місяць. Задачі не термінові, але важливі, перенеси в календар майбутніх завдань, наприклад в плани на рік. 

Аналіз року теж ефективний. Навіть, якщо не вдалося виконати все заплановане, не засмучуйся. Проаналізуй, чому так сталося, куди був спрямований фокус та чи не втратило завдання актуальності. Оціни свої можливості та скоригуй плани на наступний рік.

5. Відсутність термінів виконання

Переносити задачі можна і треба. А от ставити важливі задачі без чіткого дедлайну неефективно. Це загрожує постійним відкладанням на потім через більш термінові справи. Став терміни виконання завдання. Якщо завдання не виконане, проаналізуй чи не втратило воно актуальність? Чи потрібне воно тобі? Якщо так, перенести задачу на певний місяць, тиждень чи день.   

Цікаве по темі:
Ідеї ведення щоденника: як підвищити ефективність та досягати цілей

 

Проаналізувати та визначити помилки в плануванні — це крок до покращення ефективності. Планування це постійний процес, який потребує гнучкості та розуміння свого стану та ресурсів. Уважно стався до себе та плануй в задоволення. А все для планування знайдеш в Буджобокс 😊

Дивитись канцтовари